Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/idealexp/public_html/clubaro10.ro/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1273

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/idealexp/public_html/clubaro10.ro/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 552

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/idealexp/public_html/clubaro10.ro/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 5917
Sfaturi imbunatatire functionare motor Dacia 1300-1400 pe Aro 10 | ClubAro10
  1. Sub arcul de la supapa de la pompa de ulei, se baga o piulita de M6, sau saibe de 6, -5 mm; nu se va tura/ambala motorul la rece, ca impusca garnitura de la filtrul de ulei;!!
  2. Se foloseste ventilator de plastic cu 6 pale, lat;
  3. Se pune un electroventilator ingust in partea stg, in fata radiatorului MARE.. in masca, se verifica sa impinga aerul spre motor; se pune pe releu cu pornire automat si cu buton la bord cu pornire manuala, folosit in conditii mai dificile;
  4. Se pune modina sub filtrul de ulei, ingusta, ca la dacia ptr tari calde; se schimba stutul din bloc de prindere a filtrului de ulei; daca nu permite lonjeronul de la sasiu, se inclina motorul prin ridicare de partea stg prin introducere de saibe/calareti 5-6 mm, (facuti special sau saibe de O 50-60 mm, de la prinderea caroseriei), sub tamponul motor stg, intre sup mot de pe sasiu si tamponul motor, se foloseste dedesubt ptr prinderea tamponului piulita cu asigurare de la tija bieletei de la bara antiruliu; este mai joasa/ingusta, ca sa ajunga sa prinda pe tija filetata a tamponului motor;
  5. Se folosesc grupuri in transmisie 33×8 raport 4,125 ptr roti de 14’’; sau 41×9 raport 4,54 pentru roti de 15’’; se poate jongla din roti 14’’, 15’’ si dimensiune/tip anvelopa!!!..
  6. Se foloseste vas de expansiune de plastic, bine presurizat, verificata supapa de deschidere;
  7. Se verifica circuitul apei in instalatia de racire a motorului mic/mare, circulatia apei prin radiatorul de incalzire din habitaclu etc. !!! vas expansiune, modina, radiator!!!.. se va folosi tot timpul lichid de racire cu antigel!!..
  8. Se va folosi thermostat de 73 gr, ptr tari calde; 85 gr, pentru tari temperate-reci; NU se va pune iarna ziar/carton in fata radiatorului … ca va fierbe motorul si apoi nu va mai intelegeti cu instalatia de racire!!.. eventual iarna protejati zona din stg radiatorului, (unde este electroventilatorul), unde intra apa calda in radiator de la pompa de apa, ½ din suprafata radiatorului!!..
  9. Se va folosi filtru de aer cu priza de aer cald de la motor, termostatat sau cu comanda manuala vara/iarna;
  10. Puneti un carton de protectie la carburator, bagat pe furtunul de alimentare, ca sa nu bata aer cald/rece in camera de nivel constant!!.. folositi emulsor F3 in carburator cu  jiclor 125-155 benzina si 150-170 aer.. vedeti cum cere axa cu came!!..
  11. ATENTIE!!.. verificati rezistenta gazelor in tobele de la evacuare; verificati presiunea si contra-presiunea in instalatia de evacuare!!..
  12. Se va folosi ulei motor 15W40 vara/iarna; recomand ARAL.. iar in conditii dificile ,,aditivat multiral sau turboral’’ cum va lasa buzunarul!!!..
  13. Valvolina in CV, CT si grupuri conice T 85-90 EP2,… ARAL;
  14. Vaselina T 85/90 LiCaPb2; .. ARAL;
  15. Lichid de frana DOT 3-4;… ARAL;
  16. Radiator mare dacia-aro 10;

SUCCES..